Wednesday, March 24, 2021

Wishdoom - Helepolis (2011)


Επιστροφή σε μικρές και άγνωστες μπάντες! Η εποχή με δυσκολία γνώριζαν μόνο να "κουρδίζουν" είναι μακρινό παρελθόν. Στην πλειονότητά τους είναι πλέον ισάξιες των καταξιωμένων, γνωστών ή και αρκετών επιβαλλόμενων "αναγνωρισμένων".


Μία τεράστια αλήθεια (από τις πολλές) στο βιβλίο του Άγγελου Γεωργιόπουλου (665 Ημέρες και μία Ζωή Metal) που όσο κι αν έχει θεματάκια στο περιεχόμενο, κάτι προσωπικά κολληματάκια, λάθη σύνταξης (εκεί στις εκδόσεις Καψιμί ρέκλα όλη μέρα οποιος έχει αναλάβει την επιμέλεια), είναι απολαυστικό ανάγνωσμα.


Μία αλήθεια που την ανακάλυψα στον ύστερο μεταλλικό μου βίο, αλλά ποτέ δεν είναι αργά. Όπως και σε πολλούς άλλους συν-μεταλλάδες οι underground κυκλοφορίες μπήκαν στις επιλογές μου, αφού είχαν ολοκληρώσει έναν μεγάλο κύκλο στα πιο mainstream πράγματα που προωθούσε τα σχετικά έντυπα της εποχής. Με τον καιρό όμως, μέσα από fanzines, δικτυακούς τόπους σαν το Forgotten Scroll, το Rockhard και συντάκτες που αγαπούν πραγματικά αυτή τη μουσική, άρχισα να ανακαλύπτω τις μπάντες που απελευθερωμένες από την καπιταλιστική ουτοπία παράγουν δισκάρες με απύθμενα γούστα.


Οι Wishdoom πληρούν ακριβώς την φράση του Γεωργιόπουλου. Το Helepolis περιέχει επικοdoomικό μεγαλείο που δεν έχει να ζηλέψει τίποτε από τα μεγαθήρια του παγκόσμιου στερεώματος. Τα καρντάσια από τη Βόρεια Ελλάδα, έχουν στοιβάξει το ένα έπος πίσω από το άλλο. Tο εναρκτήριο Helepolis σπάει τείχη στη μουσική πολιορκία που δημιουργεί στον ακροατή και ξεχύνονται τα ριφ σαν μαινόμενοι πολεμιστές. Το Up the Hammers είναι πραγματικό κάλεσμα για πόλεμο, το βγαλμένο από μία άλλη εποχή Crystal World, τεράστιες κομματάρες και τα Zeus the Thunderer, και το κλείσιμο Wishdoom. Το απόλυτο έπος όμως είναι το Conanικό, Cimmerian Plains - Sons of Crom, βίβλος για το πως γράφεται το epic doom metal. Τεράστια κομματάρα, που δημιουργεί εκτόπισμα στο άλμπουμ και το φέρνει να κοιτάει στα ίσα τα Manilla Road, τα Doomsword και τους υπόλοιπους ηγέτες του ιδιώματος.


Τέτοια underground διαμάντια σαν το Helepolis είναι που δίνουν ελπίδα πως το metal δεν στηρίζεται στους δεινόσαυρους που αποχωρούν σιγά σιγά λόγω ηλικίας (αν και κάποιοι δεν λένε να πεθάνουν, οι Black Sabbath παίζει να δίνουν reunion συναυλίες και μέσα από το τάφο τους), αλλά τα άξια τέκνα συνεχίζουν να φέρνουν καινούργια μουσική, τιμώντας το παρελθόν και κοιτώντας αγέρωχα το μέλλον.

Tuesday, March 23, 2021

Iron Savior - Riding of Fire (2017)


Τους αγαπάω υπερβολικά τους Savior αλλά τέτοια compilations συνήθως τα αποφεύγω. Όχι όμως όταν πρόκειται για επανακτελέσεις με καινούργιο ρόστερ μουσικών όπου σίγουρα θα προσθέσουν μία διαφορετική πινελιά. Και ναι, ο blacksmith Piet Sielck, χύτεψε λιωμένο μουσικό ατσάλι και παρέδωσε Reforged metal ύμνους που αξίζουν να ξαναπαίξουν στα ηχεία μου χωρίς να μειώνει την αξία των original εκτελέσεων.

Sunday, March 21, 2021

Iron Maiden - No Prayer for the Dying (1990)

 

Δεν ξέρω τι inception έχει παιχτεί με το No Prayer for the Dying αλλά μπαίνοντας στο χώρο της metal μουσικής υπήρχε μία συλλογική αντίληψη ότι αυτό το άλμπουμ είναι μέτριο. Όχι κακό, ούτε καλό, μέτριο. Ο ορισμός της μετριότητας, υποψήφιο να μπει στο μουσείο Μέτρων και Σταθμών στο Παρίσι ως αρχέτυπη μονάδα μέτρησης Mediocre. Και στα μουσικά περιοδικά στυλ Hammer, Rock On, Invader κ.τ.λ αντί να έχουμε το αξιακό σύστημα με αριθμητική βαθμολογία, να αξιολογούμε κάθε άλμπουμ με βάση τη μουσική αξία συσχετιζόμενο με σημεία αναφοράς, όπου το Άγιο Κατσαρόλι είναι ο απόλυτος πάτος, το Νο Prayer for the Dying ο ορισμός της μέσης και το Painkiller η άπιαστη κορυφή.


Ακόμη κι άτομα που δεν είχαν ακούσει το άλμπουμ συμμεριζόντουσαν την αντίληψη περί "μέτριου δίσκου" των Maiden, είχε θεμελιωθεί στην κοινή γνώμη. Παρόμοια φάση σαν την ταινία Avatar (emoticon που χασμουριέται) ότι πρόκειται για κινηματογραφικό αριστούργημα (ενώ είναι μία μπούρδα και μισή), αλλά αναπαράγεται ακόμη κι από ανθρώπους που δεν την έχουν δει.


Προσωπικά το No Prayer for the Dying είναι grower άλμπουμ, διαδέχτηκε έναν ογκόλιθο της μουσικής (λέγε με έβδομο υιό), σε μία περίοδο που το συγκρότημα είχε εδραιώσει την παντοκρατορία του, με έναν σκασμό μουσικών θησαυρών στο σεντούκι του. Οι μέτριες στιγμές (κάτι Assassin, κάτι Hooks, κάτι Ρωσίες...) δεν αφήναν περιθώριά στους απαιτητικούς Maiden fans για λάθη, οπότε ποτέ δεν πήρε τις ευκαιρίες που του άξιζε. Αυτή είναι προσωπική διαπίστωση που αναθεώρησα μετά από χρόνια όταν του έδωσα την απαιτούμενη προσοχή και δικαιώθηκα.


Πέρα από το υπερκλασσικό Bring your Daughter, υπάρχει καλή μουσική εκεί μέσα. Tailgunner, Holy Smoke (έπος), το ομώνυμο, Fates Warning, ακόμη και στα μέτρια κομμάτια που έκανα αναφορά, υπάρχουν όμορφα πράγματα να ανακαλύψει κι απολαύσει ένας φίλος της μεταλ μουσικής.


Ο όρος "μετριότητα" αδικεί τον δίσκο. Κλασσικό Maiden άλμπουμ που ναι μεν δεν σε πιάνει από τα μαλλιά (όπως ο Eddie στο Killers) από την πρώτη στιγμή, αλλά υποσχόμενο που ανταποδίδει την ακροαματική επένδυση.