Friday, July 5, 2024

Cauldron Born - Sword and Sorcery Heavy Metal (2014)


 Ο τιτάνας John Romero, the Icon of Sin, master of Doom και lord of Quake, ζει μόνιμα στο Galway της Ιρλανδίας κι έχω φροντίσει να έχω επαφές μαζί του. Φιλαράκια δεν είμαστε, αλλά έχω καταφέρει (με μπόλικο πρήξιμο) να εξασφαλίσω κάποιες διαδικτυακές συνομιλίες μαζί του.


Προφανώς όλα περιστρέφονται γύρω από τα θρυλικά FPS παιχνίδια που δημιούργησε στα 90s. Για να quotάρω τα λόγια του, "Το Wolfenstein 3D δημιούργησε το genre, το Doom το όρισε και το Quake δημιούργησε μία νέα εποχή". Προφανώς θα το έχει αναφέρει σε κάποιο από τις ατελείωτες ομιλίες που δίδει διαρκώς, αλλά θέλω να πιστεύω πως αυτά τα σοφά λόγια τα άκουσα πρώτος.


Στην πρόσφατη συνομιλία είχα ετοιμάσει καυτό θέμα για να βγάλω λαβράκι. Του ανέλυσα τη fan theory που είχα στην εφηβεία μου όταν πρωτόπαιξα το βιντεοπαιχνίδι Quake. Πίστευα πως ο Quake είναι μία αδιανόητη κοσμική οντότητα που ακόμη κι οι Great Old Ones υποτάσσονται στις διαταγές του και στο πρώτο παιχνίδι αντιμετωπίζουμε απλά δύο από τα τσιράκια του, τον Chthon και τη Shub-Niggurath. Περίμενα πως θα υπάρξουν πολλαπλοί τίτλοι που θα ξεπαστρεύομε έναν προς έναν τις ενσαρκώσεις της κοσμικής φρίκης, ώσπου να φθάσουμε στο υπέρτατο boss όλων των εποχών και να αντικρύσουμε τον ίδιο τον Quake. 


Παραδέχτηκε πως αρχικά ήθελαν να εντάξουν κι άλλους Great Old Ones στο παιχνίδι, αλλά η ιδέα απορρίφθηκε ως αντιεμπορική για το υπερβολικό μέγεθος του παιχνιδιού (τι λέτε ρε, δώστε Lovecraftian Horrors στο λαό!). Εκεί όμως που με ξενέρωσε τελείως, ήταν πως το όνομα Quake κάνει αναφορά στον ίδιο τον παίκτη. Ότι έρχεται σαν σεισμός και προκαλεί όλεθρο στις δυνάμεις του σκότους. Δεν υπάρχει σούπερ κακός, no ultimate boss fight, μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα γκρέμισε τα όνειρά μου.


Τι λες ρε σακαφλιά, John Romero. Αφού στο ίδιο το booklet αναφέρεστε στον Quake πως είναι ο υποτιθέμενος αντίπαλος του παιχνιδιού που με τα σκοτεινά minions του ετοιμάζονται να εισβάλουν στη Γη. Δεν είχε τι να μου απαντήσει. Η απόλυτη ξενέρα, μου κατέστρεψε όλη την εφηβεία. Καλά λένε να μην συναντάς ποτέ τους ήρωές σου.


Επί της ουσίας, τεράστιο respect στον John Romero για όλα όσα έχει προσφέρει και συνεχίζει μέσα από τη Romero Games εταιρεία του. Παρά την απογοήτευση που μου πρόσφερε, έγω δεν απογοητεύτηκα, συνεχίζω το quest αναζήτησης της Quake υπόθεσης. Έστειλα σχετικό email στον έτερο μπαμπά του παιχνιδιού, την ιδιοφυία John Carmack και περιμένω με ανυπομονησία την απάντησή του (την οποία θα μοιραστώ στο blog, όλα πρώτοι εδώ).


Από τη μεριά μου, έκανα το χρέος μου και μοιράστηκα με τον Romero την αγάπη για το αυθεντικό Sword and Sorcery Heavy Metal των Cauldron Born. Καλοί οι Nine Inch Nails, υποκλινόμαστε στον Buckethead, αλλά ο μεγάλος John πρέπει να μπει και στον μαγικό χώρο του αληθινού επικού heavy metal.

No comments:

Post a Comment