Saturday, April 10, 2021

Napalm Death - The Code Is Red... Long Live the Code (2005)

 

Μία κασέτα που αγόρασα καθαρά για να τιμήσω την τελευταία μου ημέρα στο στρατό, την πιο άχρηστη περίοδο της ζωής μου (ναι μεν ειδικές δυνάμεις, πεζοναύτης, χαμένος χρόνος δε). Είχα ζητήσει να απολυθώ πριν την πρωινή αναφορά, γιατί δεν είχα όρεξη να χαιρετίσω κανένα, ακόμη και τα παλικάρια που είχα φιλικές σχέσεις. Αν και δεν πέρασα άσχημα στο στρατό από πλευρά ασκήσεων ή αγγαρείας, ήταν μία βαρετή κατασκήνωση με φεστιβάλ κομπλεξισμού, φτηνής πατριδοκαπηλείας κι ατελείωτης ανοησίας. Οπότε δεν ήθελα να σπαταλήσω ούτε δευτερόλεπτο παραπάνω σε αυτό το βαρετό μέρος.


Ο ΒΑΥΔΜ που θα μου έδινε το απολυτήριο ήταν ένας Ανθυπαστιστής, από τους λίγους υπαξιωματικούς που μπορούσε να αρθρώσει ολοκληρωμένη πρόταση χωρίς να βραχυκυκλώσει ο εγκέφαλος του. Ήξερα ότι με συμπαθούσε, όπως οι περισσότεροι γαλονάδες της Μοίρας, αφού δεν προξενούσα προβλήματα, ήμουν τυπικός στις ασκήσεις/αγγαρείες κι πολύ καλές επιδόσεις στις βολές. Που και που τους υπενθύμιζα ότι είναι τα μεγαλύτερα παράσιτα του δημόσιου χρήματος, αλλά λόγω περιορισμένης αντίληψης δεν πολυκαταλάβαιναν τι τους έλεγα οπότε όλα αρντάν. Είχα χαρεί λοιπόν που η τελευταία φάτσα ντυμένη στα χακί ήταν ο συγκεκριμένος ΒΑΥΔΜ, μία τελευταία ευχάριστη νότα πριν βγάλω μία για πάντα το πράσινο μπερέ.


Μαζί με το απολυτήριο μου ζήτησε αν έχω ένα usb stick μαζί μου. Προφανώς κι είχα, άκρως απαραίτητο για τη θητεία μαζί με μωρομάντηλα και βιβλία. Ο Ανθύπας πριν μου δώσει το πολυπόθητο χαρτί μου “πέρασε” στο stick, την τότε δισκογραφία Napalm Death, δώρο για την καλή συνεργασία που είχαμε. Αντιφασίστας (έχει και τέτοιους ο στρατός), σωστός αντικομφορμιστής ο τύπος, ανέβηκε πολλά ακόμη σκαλιά στην αντίληψή μου, ήταν ωραίο να κλείνω την θητεία μου με μουσική από ένα συγκρότημα της ευρύτερης ηχητικής οικογένειας που αγαπάω.


Οι Napalm Death δεν είναι του γούστου μου, τις grindcore hardcore deathίλες τις βρίσκω κάπως βαρετές κι επαναλαμβανόμενες. Και να πούμε την αλήθεια, από μουσικής άποψης το grindcore είναι βαρετό κι επαναλαμβανόμενο με κομμάτια σφηνάκια διάρκειας ένα με δύο λεπτά. Κοινώς, λέμε ότι έχουμε να πούμε με ένα κοινωνικοπολιτικό σύνθημα, κοφτές death κιθάρες να παίζουν στο background, μπάσο στο maximum κι έτοιμο το τραγούδι, πάμε για το επόμενο να γεμίσει ο δίσκος. Έπρεπε όμως να τιμήσω τον τυπάρα τον Ανθύπα κι έτσι βρήκα κι αγόρασα την πρώτη κασέτα (old school κι έτσι) των Napalm Death που ο τίτλος και το εξώφυλλο μου έκαναν κλικ, δίχως δεύτερο κριτήριο.


Όταν παίζει στο κασετόφωνό μου, στίχοι βγαλμένοι κατευθείαν από το μέγαρο του Περισσού όπως 

There will always come a threat once the plebs step out of line, A fabricated perpetrator biding his time 

δίνουν το δικό μου salute στα λίγα (μα πάρα πολύ λίγα) άτομα που πραγματικά κέρδισαν το σεβασμό μου στο στρατό.

Friday, April 9, 2021

Bruce Dickinson - Tattooed Millionaire (1990)

 

Τα καλοκαιρινά πρωινά του Σαββάτου στο Δουβλίνου, επιβάλλουν όμορφη βολτούλα στο κέντρο της πόλης, μαζί με το έτερον ήμισυ. Με ένα απολαυστικά χορταστικό full Irish breakfast με λουκάνικα, μπεϊκόνια, πουτίγκες αίματος, τηγανητά αυγά κι άλλα τέτοια ωραία (για να φράξει κι η τελευταία αρτηρία του σώματος), κι ατελείωτο περπάτημα στους πεζόδρομους της πρωτεύουσας του σμαραγδένιου νησιού. Η καλύτερη έναρξη για ένα φανταστικό σαββατοκύριακο.


Ένα τέτοιο πρωινό, πριν από χρόνια, με ηθικό ακμαιότατο, αφού βολτάραμε στο St Stephen's Green Park (το πάρκο με τα παπάκια), θέλαμε να επισκεφθούμε έναν καθολικό ναό (epic doom καταστάσεις) που βρισκόταν στην άλλη μεριά του ποταμού Liffey. Καθοδόν για τη γέφυρα, περνώντας έξω από το Tower Records (το μεγαλύτερο mainstream δισκάδικο της χώρας), είπα "να μπούμε να ρίξουμε μία γρήγορη ματιά". Αυτή η φράση πάντα μεταφράζεται ως "δεν παίζει να βγω από το μαγαζί με άδεια χέρια". Αφήνοντας τη σύζυγό μου να περιεργάζεται τις νέες κυκλοφορίες στην alternative rock σκηνή, εγώ πήγαινα καθοδόν για τον rock αχταρμά του vinyl section (οι τύποι έχουν στοιβάξει σε ένα ατελείωτο section όλα τα είδη της μουσικής που περιλαμβάνει ηλεκτρική κιθάρα, από Leonard Cohen μέχρι Gorgoroth).


Εκεί που έψαχνα για το A-Lex των Sepultura (πολύ κουλτούρα λέμε), στο οπτικό μου πεδίο μπαίνει ένας τύπος, μία μορφή πολύ γνώριμη. Θα ορκιζόμουν πως ο τύπος είναι ο Bruce Dickinson. Ταχυπαλμίες, ταχυκαρδίες, εγκεφαλική αναστάτωση, "βρε λες?". Ως γνωστός αρχιχέστης σε τέτοιες καταστάσεις, ακολούθησα αυτό που υπαγορεύει το manual του archshitter, έτρεξα στη σύζυγο. Ψιθυρίζοντας γεμάτος έξαψη τη ρωτάω "είδες ποιος είναι στο μαγαζί;", για να πάρω την απάντηση "τη μιλφάρα μπροστά από τους Jazz δίσκους λες;". Όντως υπήρχε μία υπερμιλφάρα σε εκείνο το section, είδος ανθρώπου που θαυμάζουμε και σεβόμαστε με τη σύζυγο μου. "Ποιος τη γαμάει αυτή την μιλφάρα; (εγώ σίγουρα ναι), νομίζω πως ο Bruce Dickinson είναι στο μαγαζί. Αυτός πρέπει να είναι, ίδιος λέμε. Πήγαινε να του μιλήσεις, γιατί εγώ δεν την παλεύω."


Η σύζυγος, συμφώνησε πως ο τύπος παίζει να είναι ο Bruce, κι ατρόμητη ως είναι, πήγε χύμα να μιλήσει στον θρύλο της metal μουσικής. Παρακολουθώντας από μακριά τον φιλικό διάλογο που άρχισε να εξελίσσεται μεταξύ τους, ο προσωπικός μου άγγελος μου έκανε νόημα τους πλησιάσω. O Bruce με ένα τεράστιο χαμόγελο μου έδωσε το χέρι του, συντεινόμενος "Hi pal, Mr. Dickinson here, with whom I have the pleasure". Πριν ο αποσβολωμένος Heddigan αρθρώσει κουβέντα, ο τύπος πρόσθεσε "just kidding... (αυτόματη μετάφραση στα Ελληνικά) μου έχουν ξαναπεί πως μοιάζω με τον τραγουδιστή των Maiden, αλλά δυστυχώς δεν είμαι αυτός, sorry pal". “Αλλά πιστεύω πως δεν πρέπει να φύγεις από το κατάστημα απογοητευμένος, νομίζω πως πρέπει να αγοράσεις αυτό για την όμορφη κυρία σου”, κι μου έδειξε το Tattooed Millionaire βινύλιο.


Αυτά και με αυτά, απόκτησα την πρώτη solo κυκλοφορία του Bruce, με την οποία ξανά συστήθηκα με τον αγαπημένο μου καλλιτέχνη, αυτή τη φορά μέσα από την μουσική των ηχείων μου. Το Tattooed Millionaire, είναι εμπλουτισμένο με αυτή την feeling good διάθεση, όπως η από πάνω ιστορία για το πως βρέθηκε ο δίσκος στη συλλογή μου. Δεν είναι η καλύτερη δουλειά του (από τις solo), αλλά το θετικό συναίσθημα που βγάζουν κομμάτια σαν το ομώνυμο ή το Gypsy Road και το Born in '58, hardrockίλες που δεν περνούν απαρατήρητες. Up tempo ύμνοι σαν το Dive! (x3) ανεβάζουν τη διάθεση, γεμίζουν ενέργεια τον χώρο κι ο ακροατής γουστάρει (που στην τελική είναι και το ζητούμενο).


Όταν στην παραγωγή παίζει μπάλα ο μακαρίτης, τεράστιος Tsangarides, δεν μπορεί να μιλάμε για αποτέλεσμα λιγότερο από μουσικό αραβούργημα (ειδικά το εξώφυλλο).


Δίσκος not recommended for hardcore Maiden fans, αλλά όσους γουστάρουν και την πιο απελευθερωμένη πλευρά του μεγάλου ερμηνευτή. Κρίμα, που δεν υπήρξε αντίστοιχη συνέχεια (δίχως να σημαίνει πως οι επόμενοι δίσκοι δεν ήταν καλύτεροι).

Tuesday, April 6, 2021

Falconer - The Sceptre of Deception (2003)

 

Πριν από καιρό, το rocking.gr είχε κάνει αφιέρωμα στους Falconer και θυμήθηκα τη μπαντάρα που στις αρχές των '00s είχα ακούσει το ντεμπούτο τους κι είχα ενθουσιαστεί. Οπότε, χωρίς να χάσω χρόνο τσίμπησα το The Sceptre of Deception σε μία διαδικτυακή μου αγορά, για να ανακαλύψω περισσότερο την μπάντα που είχε αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις με το ομώνυμο άλμπουμ τους.


Όταν έπιασα στα χέρια μου το καταπράσινο CD, μνήμες του ένδοξου ευρωπαϊκού power metal παρελθόντος ήρθαν στο μυαλό. Τότε που ολόκληρη η Ευρώπη με μπροστάρηδες τους Γερμανούς και Σουηδούς, δίδασκε στον υπόλοιπο πλανήτη πως γίνεται σωστά η φάση, οι δισκάρες γέμιζαν η μία πίσω από την άλλη τα ράφια των καταστημάτων και τους σκληρούς μας δίσκους. Το CD ήταν στα χέρια μου, παρά το βαζέλικο περιτύλιγμα, το έβαλα κατευθείαν να παίξει, να απολαύσω παλιό καλό ορθόδοξο europower.


Και ναι, το εναρκτήριο The Coronation, έδωσε πόνο. Όχι υπερβολικό, αλλά τίμιο κομμάτι. Ενθουσιασμός, Falconer ρε νιαμού, ο αετός μπορεί να πεθαίνει στον αέρα, το γεράκι όμως πετάει ακόμη και σας χέζει σαν περιστέρι. Αυτόν τον λεκτικό ενθουσιασμό μπούρδολογίας έκοψε απότομα το επόμενο κομμάτι Trail of Flames. Βασικά όλο το υπόλοιπο άλμπουμ, έκοψε τον ενθουσιασμό. Άνευρα κομμάτια, δίχως συνθετική φαντασία, διεκπαιρεωτική εκτέλεση, ίσως φταίει κι ότι πίσω από το μικρόφωνο αντί του τεράστιου Mathias Blad είναι ο soft Kristoffer Göbel.


Κακή βρήκα και την παραγωγή του Andy LaRocque, που στο άλμπουμ δεν παίρνω ως ακροατής την αίσθηση πως ο ήχος των οργάνων δεν έχει "δέσει". Το The Sceptre of Deception με απογοήτευσε, πήρε ευκαιρίες ακρόασης και θα πάρει περισσότερες στο μέλλον. Σίγουρα θα ανακαλύψω πράγματα να αγαπήσω, η ποιότητα της μπάντας είναι αδιαμφησβήτητη, το γεράκι θα σχίζει τους αιθέρες ακόμη και στις χαμηλές πτήσεις.

Monday, April 5, 2021

Queensrÿche - Empire (1990)


Τεράστιο άλμπουμ με το οποίο έχω συνδεθεί τα μάλα, λόγω ορισμένων κομματιών που άγγιξαν διάφορες πτυχές και καταστάσεις της ζωής μου. Από το εναρκτήριο Best I Can, το αριστούργημα του DeGarmo, ήταν μουσικός μου σύντροφος στην δύσκολη περίοδο των (πιο ψυχοφθόρα διαδικασία που έζησα ποτέ) Πανελληνίων Εξετάσεων (αυτό με τις Δέσμες και τα τέσσερα εξεταστέα μαθήματα, όχι τις φλωριές που έφεραν αργότερα) και της επιλογής πανεπιστημιακής σχολής που ήθελα να ακολουθήσω, τα ερωτήματα για την μελλοντική αποκατάσταση, οι διαφωνίες με τους γονείς κι η αφόρητη πίεση του διεστραμμένου εκπαιδευτικού συστήματος που απαιτούσε αυτό που τραγουδάει ο Tate


I'm gonna be the best they've ever seen, I know I'll win if I give it all I can


Ειδικά όταν έχει μπλεχτεί εκείνη η καταραμένη χρονιά της Γ' Λυκείου, με τον πρώτο πραγματικό έρωτα, το κορίτσι που τα ελκτικά συναισθήματα ήταν κάτι πολύ παραπάνω από τις εφηβικές "γκάνβλες". Την περίοδο που η ανάμνηση του ρομαντικού ραντεβού της προηγούμενης βραδιάς δεν άφηνε χώρο στις εγκεφαλικές λειτουργίες για τίποτε άλλο και τους στίχους του αριστουργήματος Jet City Woman να στροβιλίζουν στις σκέψεις


I see her face everywhere, can't get her out of my mind.


Παρά το συνεχές άγχος των επικείμενων εξετάσεων και τους έρωτες, το εφηβικό μυαλό μου έβρισκε πάντα τη διαύγεια για οργισμένη αντίδραση απέναντι σε όλα τα σκατά που διαχρονικά διέπουν την κοινωνία στην οποία ανήκουμε και ζούμε. Empire, Resistance και Silent Lucidity (πόσο κομματάρα), να παίζουν μπάλα με τις σκέψεις μου και τις συζητήσεις/τσακωμούς/ξύλο με συμβιβασμένα συνομήλικα ανδρείκελα, αύριανοί χρήσιμοι ηλίθιοι του καπιταλισμού, λασπωμένα σκατά, τροχοπέδη στις ερπύστριες του άρματος της προόδου και της ανοικτής σκέψης.


Οργισμένη εφηβεία, με έρωτες, άγχη και πολύ πάθος για ζωή. Εσωτερικές αναζητήσεις, διάλογοι, διενέξεις, και το ερώτημα που κλείνει την δισκάρα των Queensrÿche, Anybody Listening?